We zijn weer thuis...!

2 maart 2013 - Utrecht, Nederland

Wat een lange terugreis was het. Maarja, dat krijg je als je per sé de wereld rond (letterlijk dus) wil vliegen. Drie uur van te voren ingecheckt (maar desondanks moesten we al in de rij staan...de Amerikanen willen allemaal erg graag naar huis leek het). De eerste vlucht duurde 8 uur van Papeete naar Los Angeles. Vliegen met Air Tahiti is erg prettig: we konden zelfs heel redelijk slapen onderweg. Toen 6uur gewacht op het vliegveld in LA, alhoewel: het duurde ruim 1,5uur voordat we onze bagage weer hadden en daarna duurde het nog bijna 45minuten om weer in te checken. Dat verkort de wachttijd toch aanzienlijk. Dan een vlucht van bijna 11uur naar London (wel betere films dan op de vorige vlucht). Weinig turbulentie gehad maar Jet kon niet slapen onderweg (Tony wel, mazzelbal). Hier aangekomen was de rondreis compleet: we zijn de wereld rondgevlogen van London tot London! We moesten nog eens 4 uur wachten en toen pakten we echt de allerlaatste vlucht naar huis. Op Schiphol stond er een heel ophaalcommittee op ons te wachten! Zo lief en ontzettend gezellig. We hebben met elkaar een drankje gedronken en daarna werden we naar De Bilt gereden waar we met de vier ouders gezellig gegeten hebben (zij voornamelijk, wij hadden niet zoveel honger). En dan echt naar huis, thuis dus. Verbazingwekkend hoe gewoon dat is na drie maanden. Thuis wacht er verrassing na verrassing: de koelkast was gevuld, ontbijt was er, bloemetjes en Jet had zelfs nog een kerstpakket staan! Toch nog wat uitgepakt en natuurlijk te laat gaan slapen. Maar wat een heerlijk bed hebben wij zeg: lekker lang, matras niet te hard en niet te zacht en een heerlijk zacht dekbed (en geen deken of lakentje). Binnen 2 seconden gingen onze lampjes uit, zo moe.

Vandaag hebben we uitgeslapen, opgeruimd, gewassen en boodschappen gedaan. Vanavond hebben we lekker stampot andijvie gegeten: Lekker Hollands en zelf gekookt! We vinden het koud in Nederland maar de gezelligheid van familie en vrienden maakt dat helemaal goed.

Bedankt voor al jullie lieve berichten tijdens onze reis en bij thuiskomst, bedankt dat jullie onze blog wilden lezen en de foto's bekeken. We hebben enorm genoten, zo veel dingen gezien en beleefd. Nu gaan we proberen om hier weer te wennen en te werken (a.s. maandag) met prachtige herinneringen, de souvenirs en (straks) een fotoboek.

Hopelijk zien we jullie binnenkort om bij te praten en een real-life knuffel uit te delen!

Liefs en tot snel, Tony en Jet

1. Christine:
    2 maart 2013
    Welkom thuis. Ik heb genoten van jullie verhalen! Bedankt voor jullie kaartje:)
  2. Hanneke Kuiken:
    Welkom terug! Zal wel ff wennen zijn. Hopelijk tot snel! X
  3. Coby:
    2 maart 2013
    Hallo jullie twee, ik heb jullie hele reis gevolgd en alle verhalen gelezen, denk dat jullie een fantastische reis gemaakt hebben maar ben nu blij dat jullie weer thuis zijn. Geniet nog een beetje na van alle mooie dingen. liefs
  4. Sacha K.:
    3 maart 2013
    Bedankt voor alle leuke verhalen en prachtige foto's! Ennuh Anthony, het Thijssepark is toch ook weer heel mooi om te zien, zeker nu het voorjaar hier op gang komt :-).
  5. Tilly:
    5 maart 2013
    Lieve Tony en Jet
    Ik kan me voorstellen dat het wennen is om weer in het gareel te lopen. Alles weer op de klok.
    Maar wat hebben jullie een mooie reis gehad en wat hebben jullie veel gezien en beleefd.
    Wij hebben heel erg meegenoten. Ook omdat een aantal dingen zeer herkenbbaar waren. Bedankt daarvoor.
    Groetjes van Frans en Tilly
  6. M&T:
    10 maart 2013
    Welkom terug in Nederland/Utrecht (1,3 meter)!
    Zal wel wennen zijn... Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt, we hebben echt genoten van de verhalen en foto's. Nieuw-Zeeland en Frans Polynesie staan nu hoog op ons verlanglijstje.
    Wie weet tot snel of ergens op een berg :-)

Groetjes, M&T