Paradijsje twee: Mo'orea

22 februari 2013 - Paopao, Frans-Polynesië

Na een korte vlucht vanaf een regenachtig Huahine en een 30min boottocht vanaf Tahiti kamen we op een zonovergoten Mo'orea aan. Lekker zeg, zo warm! Meteen maar een auto gehuurd. En dan schrik je je kapot van de prijs hier.... Dubbele prijs van de autohuur op Huahine! Maar wel handig, lekker langs de kust gereden, van het uitzicht (alweer) genoten en pareo geshopt. We keken jaloersig naar de overwater bugalows die wij dus NIET gehuurd hadden. De jaloersheid was van korte duur: onze bungalow was net zo Tahitiaans en direct aan het strand met een geweldig uitzicht over de turkooise lagoon en (ja..., EN) met prachtig snorkelkoraal voor de deur. We zaten op dezelfde geweldige plek als het Hilton, maar dan beter :-) 'savonds werden we opgehaald om van wat Tahitiaanse cultuur te genieten: een traditioneel dorpje, diner maar allerbelangrijkst een dansvoorstelling met ruim 20 dansers. Echt genieten van de trommels, de zeer beperkte kostuums, de dansers en danseressen.

De volgende ochtend hebben we de auto ingeleverd en werden we gedropt bij het lagonarium. Dit is een groot aquarium, maar dan wel zonder hekken of ramen. Je duikt hier het water in en wordt omringd door vier stingrays, zwartpuntrifhaaien en vooral heel veel kleine en grote gekleurde vissen. We zagen hier ook zeesterren zo groot als kussens (hier noemen ze dat ook haaienkussentjes) en helemaal aan het einde van het rif zagen we hem: Nemo! Hij was in zijn eentje bij zijn anemoon, maar Jet was helemaal gelukkig.

Het wakker worden met een uitzicht vanuit je bed op de zonovergoten lagoon verveeld nooit. Van onze pensionhouders hadden we 10 (!) mango's gekregen welke ze zojuist uit de boom geplukt hadden, dat ontbijt dus goed. Omdat het hier zo mooi is hebben we vandaag alleen rondom onze bungalow gehangen, gesnorkeld, mango's gegeten, van het strand en de zon genoten. Heerlijk!

Op onze laatste dag op Mo'orea (wat gaat de tijd toch snel, helaas) hebben we nog een keer een auto gehuurd om de sapfabriek te bekijken, het uitzicht op de belvedere (899meter M&T) op beide lagunes van Mo'orea te bekijken en wat te snorkelen. Ook hebben we nog gewandeld door de tropische tuinen, vol met ananassen (leuke plant zeg!), avocado's, hele grote rode en roze bloemen, passievruchten, tiare bloemen, bananen enz enz enz. 's Avonds lagen we weer uitgeteld in bed maar werden we wakker gemaakt door een tropische storm die de regen onze bungalow in blies. Ook deze liet voldoende ruimte voor de wind en regen dus... Wat een opluchting was het dat de volgende ochtend alles nog rechtop stond en dat gewoon de zon weer scheen! Op naar de boot richting Tahiti.

1. Coby:
    26 februari 2013
    heerlijk al die mango's, wat lijkt me dat een geweldig ontbijt.
  2. Niels:
    27 februari 2013
    Nemo! Nu is het avontuur compleet! ;-)
  3. Janny:
    27 februari 2013
    gaan jullie ook door met deze fantastische verhalen na 1 maart?
    ik ga er elke keer weer voor zitten ! wij wensen julie nog een zonnige dag en goede vlucht vanavond naar LA en hopen jullie
    vrijdag te begroeten! liefs pa & ma
  4. Henri:
    27 februari 2013
    Mooi al die verhalen, erg leuk geschreven. Het lijkt me prachtig om daar te snorkelen. Tabago was mooi maar als ik die foto's en verhalen lees van jullie, dan zou ik er ook wel eens na toe willen. Maar ja! je moet wat te dromen hebben.

Goeie vlucht en tot ziens.
    Henri
  5. Coby:
    27 februari 2013
    Hi, een goede terug reis en weerziens op Schiphol, ik zie er nu al naar uit. Liefs van ons
  6. Henk & Andrea:
    27 februari 2013
    Gaaf hoor, dolfijnen, haaien en dan als klap op de vuurpijl Nemo! En dan ontbijten aan de Laguna, nou dat wordt straks weer wennen in ons kikkerlandje. Hele goede reis, we zien er naar uit jullie weer te zien! Liefs Henk & Andrea en dD
  7. Annuk:
    27 februari 2013
    En toen was de tijd alweer bijna om... Jammer hoor, dat we jullie verhalen niet meer kunnen lezen. Maar toch wel weer heel fijn dat ik gewoon kan bellen als ik wil mopperen/juichen/lachen/kletsen. Fijn dat jullie weer terug komen:-D