Boot-overtocht

28 januari 2013 - Waikawa, Nieuw-Zeeland

Na het uitputtende ge-kano sliepen we in Foxton aan het strand (keurig in de van hoor). Dachten wij de volgende ochtend hier even van het strand te genieten, blijkt dat de lokale bevolking daar anders over denkt: op het strand rij je met de auto en ga je vissen. Wel leuk om te zien, maar iets minder lekker om tussen te liggen. Dus zijn we doorgereden naar Wellington waar we 's avonds de "ferry" (spreek uit: fieierrie) naar Picton (zuider eiland) zouden nemen. In Wellington nog wat rondgewandeld en het Te Papa museum doorgesneld en wat Maori cultuur opgesnoven.

De boottocht was erg mooi, erg zonnig, erg langzaam en slingerende tussen de eilandjes voor Picton door. Doordat we 's avonds gingen zagen we hier een prachtige zonsondergang in de Marlborough Sounds. We overnachtten in Waikawa (natuurlijk weer vlak bij het strand).

Na weer een ontbijtje in de zon zijn we over de Queen Charlotte Drive van Picton naar Havelock gereden. Een kronkel-berg-route met geweldige uitzichten over de Marlborough. Dus elke 200meter even stoppen om te genieten en een fotootje te maken.

Uiteindelijk kwamen we 's middags in Marahau aan waar we de volgende dag onze armspieren weer volop aan het werk zouden zetten: twee dagen zee-kayakken door Abel Tasman Marine Reserve. Maar eerst nog even een strandwandeling bij zonsondergang langs het transparante water dat vol lag met (dooie) zeesterren en kwallen en tussen de foeragerende (ookwel: eten zoekende) watervogels door. Afgesloten met plaatselijk wijntje en biertje op het terras.

1. Henk & Janny:
    2 februari 2013
    Prachtige verhalen, zou er graag bijgeweest zijn. Ben ook heel benieuwd naar al die mooie foto's en de verhalen die daar weer bij horen. Geniet volop van dit land en de Van.
    Hier isalles goed, er komt na de dooi waarschijnlijk weer vorst aan du de winter is nog niet voorbij.
    Groetjes en xxx van Pa&Ma