Wauw-Kauri

21 januari 2013 - Opononi, Nieuw-Zeeland

Ondanks dat het op Ninetymiles beach niet gelukt was, werd het zandboarden ook in Opononi aangeboden. 's Ochtends vroeg verzamelen op de pier en met een speedbootje werden we met een rotgang naar de zandheuvels aan de overkant gebracht. Ondertussen (jaja, op het bootje) kregen we les in hoe je moet zandboarden.  Gewapend met ieder een board klommen we de heuvel op om ons vervolgens naar beneden te laten storten. Dikke pret! Filmpjes gemaakt natuurlijk en een berg foto's. Wel vermoeiend steeds zo'n heuvel oplopen. De brandplekken van het remmen (met je voeten, knieen of handen) zijn echter een iets minder fijne bijkomstigheid. Na een uurtje werden we weer met het racebootje opgehaald en reden wij richting het Kauri bos: het Waipoua Forest. Maar eerst nog een stop bij het uitzichtpunt van Opononi waar we genoten van het (wederom) prachtige uitzicht en de jagende Jan van Gent. Daar tipte een local Tony dat hij zijn handen voor Jet haar ogen moest houden in het bos tot vlak voor de grootste Kauri boom: voor het shock-effect. Zo gezegd, zo gedaan: Wauw! Onvoorstelbaar: een boom met een omtrek van bijna 14meter en een stam van ruim 50meter! Echt bizar groot (zie foto). Deze boom is trouwens (vermoedelijk) al ruim 2000 jaar oud. Een stuk verderop konden we nog wandelen door het Kauri bos, hier nog meer gigantische bomen gezien en ook de dikste Kauri van het land: 17meter omtrek maar niet zo hoog. Het lijkt wel alsof je tegen een muur aan loopt zo groot.

Tegen het einde van de middag zijn we weer verder naar beneden gereden, ergens in Warkworth hebben we nog een fish&chips gegeten om daarna door te crossen naar Huntley voor de overnachting. Morgen hoeven we dan niet meer door het drukke verkeer rondom Auckland.

1. Hanneke Kuiken:
    24 januari 2013
    Hi there! Geweldige verhalen weer! Het is zo leuk geschreven dat je soms het gevoel hebt er bij te zijn.
    Helaas zit ik al een week aan huis gekluisterd na een knie operatie, maar het gaat goed komen!
    Have fun! Xx
  2. Teunie de Boer:
    24 januari 2013
    Wat een grote belevenissen daar aan de andere kant van de wereld,ik heb alle verhalen gelezen en ervan genoten,prachtig hoor.
    Nu zal ik jullie ff moeten missen want wij gaan zondag naar Kenia,naar Agnes en Ronald voor 13 dagen,25-30graden,dat is dus ff wat anders dan de vrieskou hier! nog veel plezier en oant sjen op demail op 11febr.doei,doei,groetnis Teunie.
  3. Tilly:
    26 januari 2013
    Jetske en Tony,
    Het is heel leuk te lezen hoe jullie nu beginnen aan een reis door Nieuw Zeeland. Voor ons is dat al weer 7 jaar geleden. En nog steeds kijken we terug op een fantastisch land en een hele mooie reis. Als je in het Kairi Forest bent geweest weet je welke uiterstenje kan verwachten. Dat zal nog een hele tijd zo doorgaan. Wij wensen jullie dan ook zo'n onvergetelijke reis daar.

Groetjes,

Tilly en Frans