MiNi-dag

22 januari 2013 - Waitomo Caves, Nieuw-Zeeland

In het zonnetje ontbijten went nooit volgens ons. En is nog steeds lekker! Daarna maar eens in de van gestapt richting Waitomo voor de gloeiwormgrotten. Maar voordat we daar aankwamen besloten we eerst nog iets anders te doen want je weet immers maar nooit of je hem "real-life" tegen komt: kiwi kijken. In het Otorohangha kiwi house vielen we met onze neus in de boter: de kiwis werden gevoerd precies nadat wij binnen kwamen. We hebben ons kunnen vergapen aan een great spotted kiwi en een bruine kiwi. Wat een grappige dingen die veren-bollen op poten! Maar bij de snavel blijven we liever uit de buurt. En hij huppelt zo leuk :-)

Na de kiwis op naar de wormpies: de Waitomo Glowworm Cave. Hier kregen we een geweldige rondleiding door de grot. Eerst de kalkstenen grot (de kathedraal) met stalactieten en stalagmieten. Daarna op het bootje dat ons onder de gloeiwormhemel door voer. In totale stilte genieten van deze 3000 lampjes/wormpjes alleen begeleid door het gedruppel van het water. Wat een ervaring.

Bedankt MiNi!

1. Henk & Andrea:
    24 januari 2013
    Klinkt goed dat surfen. Tony: misschien is zo'n boompje wel leuk in het park, zo samen met een Kiwi? Klink allemaal erg top, geniet er lekker van! Liefs Henk & Andrea en dD
  2. René:
    26 januari 2013
    Mooie foto's en verhalen! Als ik nu naar buiten kijk zie ik een dikke laag bevroren sneeuw met een paar half verhongerde merels die vanaf de tuintafel meekijken naar jullie foto's ! Ze waren net nog zwart maar ze worden langzaam groen. Zal wel van jaloezie zijn! Heb ik ook last van als ik jullie verhalen lees. Heel veel plezier nog daar. groeten, René.